birmaga.ru
добавить свой файл

1
Цель урока: систематизировать и обобщить у учащихся знания лексического материала по теме «My role model», грамматического материала по теме «Past Perfect».

Задачи урока:

Образовательные:

Совершенствование навыков монологической и диалогической речи с использованием известных речевых образцов.

Активизировать у учащихся лексику по теме “My role model”.

Проверка грамматических знаний учащихся.

Развивающие:

Развитие фонетического слуха учащихся.

Развитие оперативной памяти и концентрации внимания.

Развитие творческого воображения и фантазии у школьников.

Воспитательные:

Формирование устойчивого интереса к дальнейшему изучению английского языка и уважительного отношения к культуре другого народа у школьников.

Формирование коммуникативной компетенции учащихся.
Оборудование: компьютер, мультимедийная установка, экран, карточки с грамматическим заданием, карточки с кроссвордом.
Ход урока.

I. Организационный момент.

1.1 Приветствие

– Good morning, dear friends!

– I’m glad to see you again! Sit down, please. How are you today?

- Today we have guests. I hope you will work very well.
1.2 Речевая зарядка.
1. Who is on duty today?

2. What date is it today?

3. What weekday is it today?

4. Who is absent today?
1.3 Фонетическая зарядка

- The theme of our lesson is “A role model”. Today we’ll speak about some famous people and about your role models.


II. Основная часть.

2.1 Введение новой лексики.

- Let’s get acquainted with a new vocabulary.

- Listen to the words and repeat them after the speaker.

- Read in chain.

2.2. Speaking

p. 202, ex. 3

- Look at the names. Do you know them? What can you say about these people?

2.3 Reading

p. 203, ex.4

- Read this text in chain and translate it.


2.4 Физминутка

- Stand up, let’s have a rest.

2.5 Работа над текстом

2.5.1 Complete the sentences

1. Mother Teresa was born in…

2. She was a Catholic nun and…

3. Paul Allen was born in…

4. He gave all his life to…

5. Mikhail Lomonosov was born in…

6. He was…

7. William Wallace lived in…

8. He had given his life for…

2.5.2 Fill in the gaps

2.5.3 Say if it is true or false

2.5.4 Put the events in the right order

2.6 Listening

- Listen to the story about Mother Teresa.

- I’ll give you cards, your task is to fill in the gaps.

III. Заключительная часть.

3.1 Подведение итогов урока

- What’s have we learned at the lesson?

- Let’s make this puzzle.



  1. The woman`s name, who helped the poor and the sick.

  2. Misha Inin`s role model.

  3. The name of Bill Gates’ business partner.

  4. The richest man in the world.

  5. The famous Russian chemist and physicist.

  6. Where was Mother Teresa born?

  7. Who was the first at the South Pole?

  8. The name of the English ship, on which Scott went to the Antarctic.

  9. The Scottish patriot`s name, who lived in the 13th century.






1T

E

R

E

S


A




2S

C

O

T

T







3A

L

L

E

N







4G

A

T

E

S
















5L

O

M

O

N

O

S

O

V




6M

A

C

E

D

O

N

I

A





7A

M

U

N

D

S

E

N







8T

E

R

R

A




N

O

V

A




9W

A

L

L

A

C

E





3.2 Оценивание

- Your marks are:

3.3 Прощание

- Stand up, our lesson is over, goodbye.